Perjalanan Haji.....

Perjalanan Haji.....

Setiap tahun kami akan menghadapi situasi jemaah haji yang last minute dapat offer atau rayuan diterima untuk mengerjakan ibadah haji.

Teringat pada tahun 1990...mummy Dato Nah Munawwarah pun tiba-tiba dapat gi haji. padahal masa tu..takde duit, takde ilmu...akaun tabung haji takde. Tapi keinginan nak sangat pergi haji tu sampai tak boleh duduk diam. Long story shorten....dalam masa less then a week...duit ada dan tempat dapat. Blur kejap. Nasib baik dia tahu menjahit - buat baju sendiri - dan pergi bersama kawan dan ustaz yang memang menjaga hal ehwal jemaah beliau. Still..so much to learn and so much unprepeared.

Mummy pulang dengan nekad untuk bantu orang lain.Itulah bermulanya Munawwarah.
Nak bantu yang tak tahu where to start especially bab persiapan diri. Beratus tips akan diterima dari pelbagai orang....tak tahu yang mana nak ikut.
DI Munawwarah kita simplify..bawa yang perlu dan menepati keperluan.Dato dan team Munawwarah membuat kajian keperluan jemaah dari yang basic Muassasah sehingga ke pakej VVIP. Lain keperluan bagi yang pergi 42 hari atau yang pergi 15 hari. Yang pergi awal ke Madinah atau yang pergi flight akhir ke Mekah.

Soalan kami tempuh setiap tahun:-

Berapa pasang baju nak bawa?
Sesuai ke baju ini?
Betul ke nak bawa 3 pasang cukup?
Betul ke boleh beli kat sana?

Jika pergi awal..dan biasa dengan keadaan di sana...mungkin boleh gi shopping cari jubah, cari tudung, cari stokin...kalau jumpa.

Tapi kalau pergi hampir waktu wukuf..waktu yang sibuk dan penuh dengan orang..sempat ke nak pergi cari baju dan shopping? Baik rehat dan tidur - simpan tenaga untuk wukuf dan mina...dari sibuk cari barang keperluan seharian.

Tinggalkan masalah keperluan anda di Malaysia. 
If tak sure..boleh dapatkan konsultasi dan khidmat nasihat percuma dari yang berpengalaman di Sri Munawwarah Design.

‪#‎srimunawwarahdesign‬
#0377270244

www.munawwarahdesign.com

Labaikallah humma labaik....

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.